balen 08

Nu kom jag hem från balen för typ en halvtimme sen. Det var väl kul, fast jag måste erkänna att det som faktikst var roligast med allt var att göra sig så fin - köpta balklänning och söta skor till, sminka sig, locka håret..
Frida, Philip, Basse, Kalle och Oscar kom till mig runt fem. Vi drack bål tills limousinen körde in på haga! En stor händelse för oss här ute på landet. Petter hade tydligen fastnat i en bilkö mellan Söderhall och Brottby, och eftersom vi hade gott om tid bad vi chauffören att åka till Brottby och plocka upp honom, glassade lite! Innan vi åkte till Nova stekte vi runt Vallentuna ett varv, haha, ja, vi var kändisar, folk vinkade till oss! haha. När vi kom dit till slut så minglade vi först utanför rätt lång stund, tog kort och sånt, innan vi fick gå in. Satte oss vid bords, blev hälsade välkomna (av en tokig kille som skrek en massa!? haha) och gick sen och tog mat från buffén (som betod av olika skinkor, kiwi, vindruvor, ananas, potatisgratäng, bröd m.m) och pommac som tog slut helt strax där efter, lite skumt enligt mig. Jag som trodde det bara var förrätten blev lite chockad när jag hörde att det tydligen var huvudrätten, såg inte direkt det som någon varmrätt, menmen. När efterrätten äntligen kom till mig sa de att chokladmoussen var slut, så det sög. Jag fick nån citrusgrej istället - som var god, ja, men ändå. Medans efterrätten åts kom det en stand-up komiker på scenen. Jag tycker han var väldigt duktig med publikern, karismatisk (duktig med ord as you can see), men skämten var en annan femma om man säger så...
Sen fick vi gå ut så att de kunde städa undan borden och göra dansgolv. Men musiken som kom var dansband hela kvällen. AI stort sätt så ledsnade folk och började åka hem vid halv 11, bland annat vi alltså. Vi fick dilemma om om vi skulle åka till Brottby eller om vi skulle till Vallentuna och träffa nytt folk. Jag valde det sistnämna, vilket Gro senare tyckte var ett väldigt bra val dock, då det tyldigen var väldigt tråk på landet! Jag hade trevligt, men alltid trögt att träffa mycket nytt folk samtidigt, plus ännu trögare om man är nykter, heh.
Nej nu längtar jag tills jag vaknar igen senare på dygnet i vetskap om att min underbara pojkän kommer när som helst! Åh, underbara helg det kommer bli!

puss och godnatt kära läsare som orkade ta sig igenom hela texten! (annars kan du ju bara njuta av bilderna)

karbyskolan års. 9


posering utanför


min kavaljer philip


min väldigt vackra frida


en mycket vacker gro
 

en madelene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0