Välkommen till min nya blogg!

Nu har jag - av nån konstig anledning - gjort en blogg! Haha, vet inte vad jag ska skriva om för ointressant men vi får väl se !

Gosh, vilken lång dag det har varit för mig. Hade ställt klockan på 6:00 för att vara duktig och springa 5 km enligt mitt schema. Trodde inte jag skulle klara att gå upp så tidigt med tanke på hur sena kvällar det blivit de senaste dygnen pga allt plugg, men jag tog mig upp och sprang mina 5 km, efteråt kände jag mig stolt iaf!
Vi hade plojfoto i skolan (min klass skulle va bönder), vilket jag och Hedvig var väldigt taggade inför, haha, vi hade sms:at på morgonen och kollat vad varandra skulle ha på sig. Tog moppen idag så kom till skolan vid 8:10 - samtidigt som Hedvig, så vi började byta om, ruffsa till håret plus sätta hö i, och jorda ner oss med jord från blomkrukorna. Efter sjukt många tagna bilder hade jag spanska prov som inte gick lika bra.. shit happens!
Eftersom vi slutar 2 på onsdagar tänkte jag vara duktig och planera mitt plugg bra så jag skulle slippa sitta uppe såhär sent som vanligt innan inlämningar, men jag har fortfarande inte blivit bättre på det, *suck*
Runt kvart i 7 på kvällen satt jag fortfarande och föröskte fokusera på texten om min författare, Maja Eklöf, men min mage var tom och maten skulle inte vara klar på ett tag, så för att koncentrera mig på annat gick jag ut och gick istället. När jag var påväg ut ringde min wonderful boyfriend så då blev jag glad! När jag kom tillbaka var jag fortfarande lika otaggad på plugg..

Resten av kvällen ägnade jag åt att skriva och att försöka plugga, vilket fortfarande inte gick. Vid 10 ringde pojkvännen igen och var tvungna att sluta prata efter bara en halvtimme pga plugg. Tänk om man inte hade plugg utanför skolan? Grundskolor borde inte få ha kurser som är större än att man behöver göra uppgifter i skolan, trots att man vill ha högre betyg.

Nu ska jag iaf sova! PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0